artykuł nr 1

Świadczenie usług sprzątania i utrzymania...

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szubinie ogłosił w Bazie Konkurencyjności ponowienie zapytania na świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w Dziennym Domu Pomocy z siedzibą przy ul. Winnica 19 w Szubinie. Pełna treść zapytania wraz z załącznikami znajduje się na portalu Baza Konkurencyjności, pod linkiem: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/204159 Zapraszamy do składania ofert do 15 listopada 2024 roku do godz. 11.00.
artykuł nr 2

Nabór

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szubinie informuje, że rozpoczyna nabór ciągły do Dziennego Domu Pomocy w Szubinie, do wyczerpania miejsc. W szczególności zapraszamy osoby w wieku 60+ z niepełnosprawnościami. W chwili obecnej dysponujemy również kilkoma wolnymi miejscami na spotkania edukacyjno-wytchnieniowe dla opiekunów faktycznych, które odbywają się raz w miesiącu. Szczegółowe informacje udzielane są pod numerem telefonu 786 910 771. Dokumenty rekrutacyjne w wersji cyfrowej dostępne są pod linkiem: ttps://www.mgopsszubin.4bip.pl/index.php?idg=8&id=43&x=70 Wymienione działania stanowią część projektu „Funkcjonowanie Dziennego Domu Pomocy w Szubinie, ul. Winnica 19” dofinansowanego przez Unię Europejską i budżet państwa.

artykuł nr 3

Oferta pracy

Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szubinie ogłasza nabór na stanowisko: terapeuta/pedagog w Dziennym Domu Pomocy w Szubinie, ul. Winnica 19 w okresie trwania projektu
artykuł nr 4

Dzienny Dom Pomocy - zaczynamy

Od 1 października 2024 w Szubinie, przy ul. Winnica 19 codziennie będziemy prowadzić usługi opiekuńcze w Dziennym Domu Pomocy dla dwudziestu schorowanych osób powyżej 60 roku życia.
Bezpośrednie rozmowy

We wrześniu w budynku Dziennego Domu Pomocy w środy w godz. 12.00-18.00 i pozostałe dni powszechne w godz. 8.00-12.00 przyjmujemy zgłoszenia osób, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają wsparcia w codziennym funkcjonowaniu i chcą być objęte naszymi usługami. W trakcie rozmowy wyjaśniamy szczegóły i pomagamy skompletować niezbędne dokumenty zgłoszeniowe. Informacji udzielamy również telefonicznie pod numerem 786 910 771.

Jeśli jesteś osobą potrzebującą dodatkowego wsparcia, np. potrzebujesz pomocy opiekuna, transportu, tłumacza języka migowego, asysty psa, zadzwoń lub napisz sms’a i ustal z nami szczegóły. Budynek Dziennego Domu Pomocy jest wolny od barier architektonicznych. Swobodny dojazd do niego zapewnia pochylnia przed drzwiami wejściowymi. W środku funkcjonuje winda. Dostępne są również toalety dla osób ze specjalnymi potrzebami. Na parkingu przed budynkiem znajduje się stanowisko na auto osoby o ograniczonych możliwościach poruszania.
Druki znajdziesz tutaj

Formularz zgłoszeniowy w wersji papierowej można otrzymać w Dziennym Domu Pomocy przy Winnica 19 lub u pracowników socjalnych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Kcyńska 34. Obydwa budynki są dostępne architektoniczne. Druki w wersji papierowej na terenie miasta i gminy Szubin przekazujemy do instytucji publicznych, sołectw, świetlic wiejskich oraz organizacji pozarządowych, także seniorskich.
Dla osób aktywnych cyfrowo udostępniamy wersję cyfrową formularzy zgłoszeniowych i załączników, do pobrania poniżej tego tekstu. Udostępniamy dokumenty w wersji *odt oraz *pdf. Zapewniamy kontakt mailowy pod adresem ddpszubin@mgopsszubin.pl
Komplet dokumentów
Osoby kandydujące do DDP przedstawiają cztery dokumenty:

1. Formularz zgłoszeniowy – Załącznik 1 Formularz Dzienny Dom Pomocy

2. Dokument poświadczający stan zdrowia – na przykład Załącznik 1A Opinia lekarska; orzeczenie o niepełnosprawności

3. Dokument o dochodach – na przykład ostatnia decyzja ZUS, KRUS; Załącznik 1B

4. Dokument o miejscu zamieszkania – na przykład faktura z danymi osobowymi i adresem

Dokumenty można dostarczyć osobiście, za pośrednictwem opiekunów, członków rodzin albo listownie.
Komisja rekrutacyjna podejmie decyzję o zakwalifikowaniu do projektu do 30 września 2024.
Odpłatność
Usługi w Dziennym Domu Pomocy, w tym pobyt, wyżywienie, transport świadczone są zgodnie z cennikiem opłat ustanowionych przez Radę Miejską. Możliwy bezpłatny udział dla osób osiągających maksymalnie 1.552,00 (tysiąc pięćset pięćdziesiąt dwa) złotych dochodu w przypadku osób żyjących samotnie i 1.200,00 (tysiąc dwieście) złotych dla osób żyjących we wspólnym gospodarstwie domowym. Pozostałe osoby poniosą koszty w wysokości 13,00 zł na dzień – w tym wyżywienie i transport.
Chwila dla opiekunów
Jeśli prywatnie opiekujesz się osobą starszą, schorowaną, wymagającą Twojej uwagi, mamy też propozycję przygotowaną z myślą o Tobie i osobach w podobnej sytuacji. Co miesiąc zaprosimy Cię na bezpłatne spotkanie, w trakcie którego znajdziesz chwilę dla siebie. Nie bądź anonimowy dla nas, pozostaw swoje dane za pomocą formularza zgłoszeniowego dla opiekunów (Załącznik 2). Zapraszamy!

Fundusze Europejskie
Rekrutację organizujemy w ramach projektu „Funkcjonowanie Dziennego Domu Pomocy w Szubinie, ul. Winnica 19” dofinansowanego z Funduszy Europejskich w wysokości 2 087 220,37 .
#FunduszeEuropejskie


Pliki w wersji *odt i *pdf
„Regulamin rekrutacji”

„Załącznik 1 Formularz Dzienny Dom Pomocy”

„Załącznik 1 Formularz Dzienny Dom Pomocy”
”Załącznik 1A Opinia lekarska”

”Załącznik 1A Opinia lekarska”
„Załącznik 1B Oswiadczenie o nieprzekraczaniu kryterium dochodowego”

„Załącznik 1B Oswiadczenie o nieprzekraczaniu kryterium dochodowego”
„Załącznik 2 Formularz opiekuna faktycznego”

„Załącznik 2 Formularz opiekuna faktycznego”

artykuł nr 5

Projekt „Funkcjonowanie Dziennego Domu Pomocy w Szubinie, ul. Winnica 19”

We wrześniu 2024 roku Gmina Szubin rozpoczyna  projekt partnerski uruchamiający Dzienny Dom Pomocy w Szubinie przy ulicy Winnica 19. Realizatorem wykonującym zadania ze strony Gminy Szubin będzie Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szubinie. Projekt zrealizowany zostanie w partnerstwie z podmiotem ekonomii społecznej Fundacją Pro Omnis z Bydgoszczy. Wspólne działania potrwają do 31 sierpnia 2026 roku.

Wrzesień to miesiąc, w którym zrekrutujemy osoby zainteresowane udziałem w projekcie. Szczegóły rekrutacji dostępne będą w tej zakładce. Udostępnimy regulamin rekrutacji oraz formularze zgłoszeniowe w wersji cyfrowej.

Celem projektu będzie prowadzenie od 1 października br. przez 23 miesiące dobrej jakości, trwałych i przystępnych cenowo usług opiekuńczych w Dziennym Domu Pobytu. To pierwsza tego typu placówka na terenie gminy i miasta Szubina. Ośrodek powstanie w wyremontowanym budynku dawnych zakładów odzieżowych „Kreacja”. Będzie działał w dni robocze, minimum osiem godzin. Zaopiekujemy się 20 osobami wymagającymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu ze względu na wiek, choroby, niepełnosprawność. Usługami obejmiemy osoby powyżej 60 roku życia, mieszkające na terenie miasta i gminy Szubin.

W ramach projektu zrealizujemy trzy zadania dla podopiecznych DDP oraz jedno zadanie dla opiekunów faktycznych, czyli osób prywatnie zajmujących się osobami starszymi, schorowanymi, na przykład członkami rodzin, również tymi, którzy nie zostaną objęci usługami DDP.

Zadania projektowe w Dziennym Domu Pomocy:

  • „Szubiński DDP na co dzień i od święta”, czyli
  • „Uczymy się do końca życia” spotkania ze specjalistami i ciekawymi ludźmi, wzmacnianie aktywności intelektualnej i fizycznej.
  • „Razem smakuje lepiej” to pomysł na smacznych posiłków: śniadania, obiady i podwieczorki.

Drugim celem projektu będzie wsparcie 10 mieszkanek i mieszkańców gminy Szubin niezawodowo, prywatnie,  opiekujących się osobami starszymi i schorowanymi. Co miesiąc zorganizujemy spotkania w ramach zadania „Chwila oddechu dla opiekunów faktycznych”.

  • Przygotujemy porady eksperckie, wymianę wiedzy, doświadczeń, naukę nowych technik opiekuńczych lub relaksacyjnych, zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami.

Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szubinie informuje, że w związku ze zmianą wysokości kryterium dochodowego od 1 stycznia 2025 roku usługi oferowane w Dziennym Domu Pomocy Szubin są bezpłatne dla osób nie osiągających 200% kryterium dochodowego:
- w przypadku osób samotnie gospodarujących: 2.020 zł,
- dla osób mieszkających w rodzinie: 1.646 zł.
Pozostałe osoby, czyli takie, które uzyskują wyższe dochody, płacą 13,00 zł / dzień. W ramach DDP proponujemy: ciekawe zajęcia rozwijające sprawność intelektualną i fizyczną, serdeczne spędzanie czasu w grupie osób w podobnym wieku i stanie zdrowia, zajęcia z fizjoterapeutą, terapeutą i specjalistą zdrowego stylu życia, 4 posiłki dziennie, pobyt w domu dostosowanym dla osób mających szczególne potrzeby, transport z domu i z powrotem na terenie gminy Szubin. Dysponujemy ostatnimi miejscami wolnymi dla panów. Szczegółowe informacje: tel. 786 910 771, mail: ddpszubin@mgopsszubin.pl. Projekt dofinansowany jest przez Unię Europejską.

Łączna wartość dwuletniego projektu „Funkcjonowanie Dziennego Domu Pomocy w Szubinie, ul. Winnica 19” wynosi: 2 455 553,38 złotych (dwa miliony czterysta pięćdziesiąt pięć tysięcy pięćset  pięćdziesiąt trzy złote i trzydzieści osiem groszy) w tym 2 087 220,37 złotych to dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus i 234 157,63 złotych z budżetu państwa.
Projekt partnerski współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego Działania 08.24 Usługi społeczne i zdrowotne Celu szczegółowego 4k zwiększanie równego i szybkiego dostępu do dobrej jakości, trwałych i przystępnych cenowo usług, w tym usług, które wspierają dostęp do mieszkań oraz opieki skoncentrowanej na osobie, w tym opieki zdrowotnej; modernizacja systemów ochrony socjalnej, w tym wspieranie dostępu do ochrony socjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i grup w niekorzystnej sytuacji; poprawa dostępności, w tym dla osób z niepełnosprawnościami, skuteczności i odporności systemów ochrony zdrowia i usług opieki długoterminowej programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027. Napisanie projektu zostało zainicjowane w MGOPS Szubin.

Biuro Projektu:

  • Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szubinie, ul.  Kcyńska 34, 89-200 Szubin, pokój nr 20, budynek wolny od barier architektonicznych, dostępna winda, miejsce parkingowe dla aut osób z niepełnosprawnościami

Kontakt:

  • kierownik DDP - Renata Michalak, tel. 52 391 03 70
  • koordynator projektu - Marzena Mierzwińska, tel. 786 910 771
  • e-mail: ddp@mgopsszubin.pl

#FunduszeEuropejskie